MENU
Головна » 2014 » Січень » 22 » НОВИНИ ПОДАТКОВОЇ
23:28
НОВИНИ ПОДАТКОВОЇ
У період подачі річної звітності сервісні центри Міндоходів працюватимуть до „останнього відвідувача”

Міністр доходів і зборів Олександр Клименко доручив керівникам Головних управлінь Міндоходів у регіонах створити максимально зручні умови для подання податкової звітності платниками через Центри обслуговування платників податків.
Як відомо, у перші два місяці року платникам потрібно подавати звітність як за попередній звітний місяць, так і за рік з окремих видів податків. Крім того, триває й компанія з декларування доходів громадян, отриманих протягом 2013 року. Саме тому у цей період різко зростає кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників.
Для уникнення зайвого ажіотажу, черг та незручностей на період подачі звітності Центри обслуговування платників працюватимуть у посиленому режимі за принципом „до останнього відвідувача”.
Також за дорученням Міністра будуть створені додаткові місця для реєстрації податкової звітності та всі умови для того, щоб за необхідності забезпечити надання усім бажаючим консультацій та роз’яснень щодо заповнення звітності.
У тих Центрах, де фіксуватиметься занадто велика кількість звітуючих, Олександр Клименко доручив організувати попередній запис відвідувачів на день та час подачі звітності чи отримання ключа цифрового підпису.
„Я хотів би звернутися до платників з проханням вчасно, не відкладаючи на останній день, подати звітність. Це зекономить час як безпосередньо звітуючим, так і фахівцям Міндоходів”, – підкреслив Міністр.
Загалом за 20 днів січня кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників склала майже 2 млн., що майже на 350 тис. більше, ніж за весь грудень 2013 року.
Нагадуємо, що платники податків можуть скористатися сервісом електронного декларування. Подача звітності в електронному вигляді позбавляє декларанта необхідності відвідування органів доходів і зборів. Для того, щоб скористатися можливостями сервісу платникам потрібно мати відповідне програмне забезпечення та електронний цифровий підпис, отримати який можна у відділеннях Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів безкоштовно.

Міндоходів планує спростити процедуру визначення митної вартості, - О.Клименко

Міністерство доходів і зборів має намір спростити процедуру визначення митної вартості товарів, що ввозяться до України, за рахунок перенесення її на стадію пост-аудиту з одночасним підвищенням відповідальності суб’єктів ЗЕД. Про підготовку відповідного законопроекту повідомив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко під час зустрічі з екс- та новопризначеним президентами Американської Торгівельної Палати Хорхе Зукоскі та Бернардом Кейсі.
„Ми розуміємо, що на сьогодні процедура перевірки заявленої митної вартості займає занадто багато часу, тому прагнемо зробити її більш оперативною за рахунок перенесення її на стадію пост-аудиту. Але водночас буде збільшена відповідальність бізнесу за порушення правил під час декларування митної вартості. Із цією пропозицією до нас звернулися саме імпортери, тому прийняття цього закону свідчитиме про довіру між Міністерством та бізнесом”, – зазначив Олександр Клименко.
Міністр підкреслив, що в найближчий час законопроект буде винесено на обговорення із громадськістю і закликав представників Палати до активної участі в опрацюванні проекту документу та внесенні у разі необхідності пропозицій до його змісту.
Окрім цього, під час зустрічі представники Палати підтвердили свою зацікавленість у співробітництві з Міністерством у сфері імплементації закону про трансфертне ціноутворення. За пропозицією Хорхе Зукоскі була досягнута домовленість щодо проведення низки спільних заходів із залученням фахівців Служби внутрішніх доходів США (U.S. Internal Revenue Service and Customs and Border Protection), що мають значний досвід у практичному застосуванні норм трансфертного ціноутворення у податковій і митній сфері.
Зі свого боку Міністр Олександр Клименко підтримав пропозиції представників Палати та подякував за підтримку ініціатив відомства.

Міндоходів: кількість надісланих електронкою митних декларацій зросла в 4 рази

Протягом 2013 року учасники зовнішньоекономічної діяльності оформили 1,8 млн. електронних митних декларацій. Порівняно з 2012 роком їх кількість зросла майже в 4 рази.
За статистикою відомства, у 2012 році кількість електронних митних декларацій складала лише 20 відс. від загальної кількості поданих документів. У 2013 році цей показник зріс вже до 70 відс.
Загалом, протягом січня-грудня 2013 року було оформлено 2,6 млн. митних декларацій. З них у режимі імпорту – майже 1,2 млн. декларацій, експорту – 0,8 млн.
Нагадаємо, середній час митного оформлення однієї митної декларації при експорті становить 44 хв., а імпортної – 1г. 42 хв.

У 2014 році вже задекларовано понад 1 млрд. грн. доходів, отриманих у минулому році

За два тижні нового року свої доходи, отримані протягом 2013 року, задекларували вже 116 тис. фізичних осіб. Загальна сума задекларованого доходу склала 1,1 млрд. грн.
Із загальної кількості декларантів майже 5 тисяч – це громадяни, які у минулому році отримали 189,7 млн. грн. доходів.
Нагадаємо, що з 1 січня стартувала Кампанія з декларування громадянами майнового стану і доходів, отриманих у 2013 році, яка триватиме до 1 травня поточного року.
Бланк податкової декларації та порядок її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі Міндоходів.
Платники податків також мають можливість заповнити та направити декларацію про майновий стан і доходи через Інтернет. Для користування цією послугою платнику потрібно мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення.

Міндоходів визначило Критерії зразкового платника

Міністерством доходів і зборів України розроблено Критерії визначення зразкових платників податків та Програму їх підтримки. Відповідний проект наказу розміщено на офіційному веб-порталі відомства.
Згідно з проектом, право на отримання статусу „зразкового” мають платники, які є виробниками продукції на митній території України, перебувають на загальній системі оподаткування та зареєстровані платниками податку на додану вартість. Претенденти також мають відповідати критеріям, визначеним для набуття такого статусу.
Зокрема, вони повинні своєчасно подавати податкову звітність та не мати протягом звітного року заборгованості перед бюджетом. При цьому середня чисельність найманих працівників такого суб’єкта господарювання повинна перевищувати 50 осіб, а їх заробітна плата не менш ніж у 5 разів бути більшою за мінімальну.
Окрім цього, обов’язковою є і відповідність „зразкових платників” критеріям автоматичного відшкодування ПДВ.
У свою чергу для зразкових платників Міндоходів пропонує Програму підтримки. Так, наприклад, такі підприємства планово перевірятимуться не частіше одного разу на три календарних роки, а камеральна перевірка податкової звітності з ПДВ триватиме лише 5 робочих днів.
Крім того, платники з цим статусом у скорочені терміни отримуватимуть податкові консультації та адмінпослуги. Наприклад, довідка про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, які контролюються Міндоходів, видаватиметься протягом 3-х робочих днів.
Такі переваги, впевнені у Міністерстві стануть стимулом щодо дотримання податкового та митного законодавства платниками податків. До того ж це спростить адміністрування податків для сумлінних платників та сприятиме поліпшенню бізнес-клімату.
Ознайомитися з проектом наказу Міндоходів можна на веб-порталі за посиланням http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2013-rik/127106.html.
Зауваження та пропозиції до проекту потрібно надсилати за адресами: поштовою – Міндоходів, Департамент оподаткування та контролю об’єктів та операцій, Львівська площа,8, м. Київ, 04655, електронною – vgorochov@minrd.gov.ua.

«Прострочені» через затримки в оформленні гуманітарні вантажі будуть звільнені від сплати за зберігання на складах Міндоходів

Гуманітарні вантажі і товари, що вимушено залишаються на складах органів доходів і зборів понад нормативно встановлені терміни через затримки в розгляді питань про їх визнання гуманітарною допомогою, будуть звільнені на цей період від сплати за зберігання.
Таке рішення було ухвалене сьогодні на засіданні Уряду за пропозицією Міністерства доходів і зборів, а також Міністерства фінансів та Мінсоцполітики.
«Представники благодійних організацій неодноразово зверталися до нас із цим питанням. В межах своєї компетенції Міністерство доходів і зборів зробило все можливе, щоб вирішити проблему. Рішення уряду дозволить звільнити від додаткових витрат отримувачів гуманітарних вантажів та пришвидшити надання благодійної допомоги тим, хто Ії потребує», - підкреслив Міністр Олександр Клименко.
Зокрема, прийняте Кабінетом Міністрів розпорядження передбачає, що до строку зберігання на складах органів доходів і зборів товарів та вантажів, визнаних гуманітарною допомогою, не буде включатися період з дня, коли функції спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги було передано від Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМУ до Мінсоцполітики (2 грудня 2012 року), до 11-го дня після дати набрання чинності розпорядження.
Нагадаємо, у цей період виникли затримки в розгляді питань про визнання вантажів гуманітарною допомогою. Це, в свою чергу, стало причиною нарахування витрат за зберігання товарів на складах митниць, як це передбачено Митним кодексом України. Внаслідок цього отримувачі гуманітарної допомоги, які є неприбутковими організаціями і неспроможні оплатити такі витрати, втрачали можливість отримати товари гуманітарної допомоги, які накопичуються на складах митниці.

Фізичні особи – підприємці податкову декларацію подають до 10 лютого 2014 року включно

Фізичні особи – підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, за результатами календарного року подають податкову декларацію до органу доходів і зборів за місцем своєї податкової адреси. Декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного періоду. Тобто податкова декларація фізичними особами – підприємцями подається не пізніше 10 лютого 2014 року.
У податковій декларації (розділ ІІІ ) зазначається сума отриманих доходів від провадження господарської діяльності та сума податків, що підлягає сплаті до бюджету або поверненню.
Разом з такою декларацією заповнюється та подається додаток № 5 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності». Цей додаток заповнюється на підставі даних книги обліку доходів і витрат.
Водночас, фізичні особи – підприємці самостійно здійснюють розрахунок податкових зобов’язань та зазначають авансові платежі на 2014 рік з податку на доходи фізичних осіб.
Оподаткування доходів отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування, визначено ст.177 Податкового кодексу України (із змінами і доповненнями).

Електронні ключі можна безоплатно отримати в Акредитованих центрах Міндоходів

Платники податків, зборів, платежів можуть подавати звітність до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Для цього потрібно отримати в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (далі – АЦСК ІДД) посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства.
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua/головна /«Контакти»).
Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі підготовка документів та реєстрація, розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів»).
Відповідна норма визначена п.49.3 ст.49 глави 2 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755, Інструкцію з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за №320/15011.Також, з цим та іншими запитаннями-відповіддями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі.

Юридична особа може змінити митний пост, що був зазначений у попередній декларації

При переміщенні товарів через митний кордон України допускається зміна митниці призначення або митниці відправлення на іншу, ніж та, що зазначена в документах. Це відбувається в окремих випадках внаслідок дії обставин, за яких виконання попередніх умов поставки неможливе.
При цьому орган доходів і зборів, до якого фактично прибули товари, має право відмовити в такій зміні у разі:
- недотримання перевізником установлених законодавством умов здійснення транзиту товарів та транспортних засобів комерційного призначення;
- якщо зміна митниці призначення/відправлення призведе до поділу товару (вантажу) на частини;
- заборони або обмеження стосовно переміщення окремих видів товарів та транспортних засобів комерційного призначення.
Нагадуємо, що попередня митна декларація подається до ввезення в Україну товарів, транспортних засобів комерційного призначення (у тому числі з метою транзиту) або після їх ввезення, якщо ці товари, транспортні засоби перебувають на території пункту пропуску через державний кордон України.
Така декларація подається декларантом або уповноваженою ним особою органу доходів і зборів, в зоні діяльності якого товари, транспортні засоби комерційного призначення будуть пред’явлені для митного оформлення, з метою проведення аналізу ризиків та прискорення виконання митних формальностей.
Порядок виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 № 1066 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2120/22432).

Оподаткування поворотної фінансової допомоги, отриманої від платника та не платника податку на прибуток

Платник податку, який у базовому звітному періоді отримав поворотну фінансову допомогу від платника податку на прибуток на загальній системі оподаткування, повинен включити до складу оподатковуваного доходу суму умовно нарахованих процентів. Останні розраховуються на суму поворотної фінансової допомоги, що залишилась неповернутою на кінець такого базового звітного періоду. Розрахунок відбувається, виходячи з розміру облікової ставки Національного банку України за кожен день фактичного використання такої допомоги. Якщо Податкова декларація з податку на прибуток подається раз на рік, то в Декларації відображається загальна сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги протягом року.
Якщо платник податку отримав протягом базового звітного періоду поворотну фінансову допомогу від осіб, які не є платниками цього податку, або осіб, які згідно із Податковим кодексом України мають пільги з цього податку, то такий платник повинен включити до складу доходу суму поворотної допомоги (її частину), що залишилась неповернутою на кінець такого звітного періоду. Відповідна сума повинна бути відображена у Декларації (в тому числі у складі річної Декларації, яка подається раз на рік). У разі повернення в наступних звітних податкових періодах такої суми поворотної фінансової допомоги (її частини) особі, яка її надала, платник збільшує суму витрат на суму такої поворотної фінансової допомоги (її частини). Дана сума відображається у Декларації (в тому числі у складі річної Декларації, яка подається раз на рік).
Нагадуємо, що поворотна фінансова допомога - сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (пп.14.1.257 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Категорія: Інформація | Переглядів: 245 | Додав: бера | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Хостинг від uCoz